רכישת רשיונות בEBAY חוקי\לא חוקי

ע״י Sivan
ebay_software_licenses

האם רכישת מיספרים סידורים או שרותי תוכנה באיביי חוקיים?

שלום לכולכם,

בכתבה זו אסביר על סוגי רשיונות ועל סוגי רכישה באיביי(לא שידול רכישה לא חוקית, כי אני לא בעד).

 

ראשית על סוגי רשיון:

1.(fpp-Full Package Product) Retail– מיועד ללקוח יחיד, על מחשב חומרתי יחיד, במידה והמחשב מתקלקל, ניתן להתקין על המחשב החדש עם חשבונית. כלומר, לא ניתן להתקין אותו על יותר ממחשב אחד ורישיון הוא אישי.

2. Original Equipment Manufacturer oem system builder– מייקרוסופט תזהה התקנה חדשה על כתובת mac של לוח האם ומעבד וsid חדשים. אם התקנתם רשיון על vmware במכונה אחת, הרישון יעבוד על אותה מכונה ללא וירטואלי.

כלומר, אם רכשתם חומרה חדשה, תגידו שלום יפה ולא להתראות לרישיון הOEM שלכם ורכשו רישיון חדש ב500-700 שח.

3.volume licensing– מה שחברות או ארגונים רוכשים, רישיון אחד המאפשר עשרות עד מאות התקנות, בנק אקטיבציות.

4.Microsoft Open License(OLP)-טכנאים ויצרן רוכשים כמות רישיונות בסכום מסוים מתקינים בנק אקטיבציות על כמה מחשבים שירצו ללקוח.

5.Charity Open License– ארגון צדקה, יכול לרכוש כמות רישיונות או אקטיבציות במחירי צדקה מוזלים.

6.MSDN- Software Developer Network-רשיון למפתחים, בא במספר סידורי יחיד, לא להפצה ויכול להיות שווה 50,000$.

officeproplus2019onebay

סיכום ביניים:

בווינדוס 8 ומטה, חייבת החומרה במדבקה. בווינדוס 10, אין צורך במדבקה.

את הoem  במידה והמחשב התקלקל, ניתן להתקין על חומרה חדשה, הדבר אינו חוקי.

Volume, רק לארגונים וחברות אבל ניתן להתקין אותו על כמה חומרות ומחשבים ביתיים, זה לא חוקי.

Retail-מותר להתקין אותו שוב ושוב אם המחשב התקלקל ורכשתם חומרה חדשה. ניתן להתקין אותו

על יותר ממחשב אחד אבל זה לא חוקי.

 

משפטי וטכני:

לפני שנעבור לנושא משפטי. עלינו לדעת את המונח הגדרת OEM או קמעונאות או רישוי רב משתמשים (עבור עסק / עסק) על ידי מיקרוסופט או כל מפרסם תוכנה. גרסת OEM שנמכרת בערוץ OEM בלבד.  היא הדרך בה מיקרוסופט מספקת מערכת הפעלה (מערכת הפעלה / Windows 10) לספק החומרה כגון HP, DELL, או יצרני מחשבים קטנים וגנריים קטנים) כדי לספק מערכת הפעלה לכל מחשב שמכרו (אינך יכול להשתמש במחשב ללא מערכת הפעלה מותקנת). בהסכם בין ספקית OEM למיקרוסופט. ספק / יצרן המחשב חייב למכור את המחשב האישי עם מערכת ההפעלה / התוכנה המותקנת מראש (יתכן שעדיין לא מופעלת). כי מטרתו לספק מערכת הפעלה למחשב חדש. כך שאנשים יכולים להשתמש בחומרה. תוכנת רישיון OEM אינה ניתנת להעברה בין מחשב / מחשב. אז אינך יכול להתקין או להעביר רישיון OEM שכבר הותקן במחשבך הישן למחשב החדש, אם אתה קונה מחשב / חומרה חדשים. כדי להיות רישיון OEM תקף יש לרכוש בעקבות תנאי זה:

הוכחת הרכישה (חשבונית) של החומרה מצהירה על רישיון OEM הכלול בחבילת הרכישה.

ה Oem יותקן מראש בכונן הקשיח שלך, מדבקת COA (לחלונות 7 ומטה) צריכה להיות מוצגת מחוץ למחשב האישי, בחלונות 10, אין צורך במדבקה.

במהלך הרישוי הקמעונאי, הרישיון נקשר לאנשים שקנו את הרישיון (המחזיקים בתיבה הקמעונאית + הוכחת רכישה), בניגוד לגרסת OEM, לבעלים יש את הזכות להעביר את התוכנה שקנה (אך לא התקנה מרובה.

קניתם את הרישיון הזה מ ?ebay כן יש אפשרות שמפתח הרישיון הוא חוקי וניתן להפעיל אותו, אך הדרך בה השגתם את הרישיון אינה חוקית. לפי מייקרוסופט יש להשיג רישיון OEM כזה עם חומרה חדשה (יחידה מלאה או מעבד מינימלי + לוח אם). זה יכול להיות נתמך על ידי חשבוניות המצהירות כי רכישת החומרה מצורפת ברישיונות OEM. אם אתה קונה רישיון OEM נפרד עם החומרה (חשבוניות נפרדות), הרישיון שלך אינו תקף. אם אתה קונה רישיון קמעונאי מפתח רישיון קמעונאי), עליך להיות מחובר לתיבה קמעונאית מקורית עם מספר הרישיון.

אם רכשתם באיביי(ebay ),ככל הנראה או שרכשתם מפתח מורשה של MSDN, בניגוד לרישיונות קמעונאיים מלאים שמפעילים רק הפעלה אחת, או שפשוט רכשתם retail או oem של מחשב שהחומרה הלכה לפח או רישיון volum open. האדם שמכר לכם אותו כנראה מכר אותו לעשרה אנשים נוספים ויותר. איפשהו בדרך, ייתכן שאחד מאותם אנשים התקין אותה במערכת שנייה.

 

*זהירות בebay-אם תרכשו רישיון msdn-לא משנה כמה אנשים ירכשו את אותו מוצר, לאחר 10 התקנות, מייקרוסופט יחסמו את האקטיבציה.

אם תרכשו רישיון RETAIL או OPEN לא צריכה להיות לכם בעיה ברגע שהאקטיבציה נעשתה!

 

*הרישיונות האלה תקפים עד למורת רוחם של יצרני התוכנה עד כמה שיכולתי לדעת בלי יום שלם בספריית בית המשפט. בית המשפט לצדק של האיחוד האירופי קבע כי ניתן למכור תוכנה לצדדים שלישיים, כלומר, הרישיון הוא תמידי אבל בארץ זה כנראה שונה. מה שאתם צריכים באמת לדעת, מייקרוסופט מעוניינת שהאנושות תתקין כמה שיותר את מערכת ההפעלה החדשה שלהם ובכלל. מכל ההתקנות הללו ודליפת המידע ומכירת תוכנות ועו המון דברים, חברת מייקרוסופט עושה עליכם ביליונים של דולרים בשנה, לכן הם לא יעשו סיפור מאיביי ואפילו יתנו לכם תמיכה במייל או בטלפון על מוצר שרכשתם באיביי 😊.

 

לסיכום:

1.הרשיונות באיביי אינם חוקיים.

2.האקטיבציה תעבוד כיוון שמיקרוספט מאשרת זאת, על גב המערכת שמותקנת אצלכם היא עושה בליוני דולרים בשנה וצריכה להודות לכם על רכישת רשיון באיביי 😊

3.מוכרי הרשיונות נחסמים מעט לעט באיביי על ידי איביי, רכשתם מוצר, אל תצפו לתמיכה מתמשכת או החזר כספי.

4.הרשיונות, במקום לעלות 500-700 שח, יעלו לכם 10 שח.

5.ניתן לרכוש כל רשיון באיביי, לכל תוכנה וכל פלטפורמה.

 

windows10onebay

*כל הכתוב לעיל אינו למתן ייעוץ או שידול רכישות לא חוקיות והאחריות הבלעדית בשימוש בכתבה זו באחריותכם בלבד. אתם מוזמנים לסגור את הכתבה ולעבור לכתבה או מדריך אחר.

You may also like

השאר תגובה

דילוג לתוכן