לחסום את המעקב של Windows 10

ע״י Sivan
WINDOWS_10

הדרכים לחסימה

אין סיבה שמערכת הפעלה צריכה להתקשר לנתוני טלמטריה ביתיים על מנת לתפקד כראוי. המטרה הבלעדית ליכולת זו היא שמערכת ההפעלה תוכל לדווח על נתונים סטטיסטיים אודות השימוש במחשבים כולל סיסמאות WIFI, אתרים שגלשתם ומתי, exif של תמונות, הרגלי מפעיל ודברים אחרים שאפשר לנתח ו / או לספק לצדדים שלישיים אחרים כדי לעזור להם לפתח או לשפר את המוצרים שלהם. בקיצור, כל מה שתעשו במחשב, כולל ההקלדות שלכם, יועלו לבין 200-400 שרתי מייקרוסופט וישמרו לצרכים, חלקם ידועים כמו, פרסומות ובינה מלאכותית.

רק השנה שעברה הושקע בשאיבת מידע למען פרסום כ2 ביליון דולר בארה”ב.

 

יוניקס, לינוקס, סולאריס, OpenVMS ורבים אחרים לא מסניפים מידע ממחשבים(אולי אובונטו), כך שאין שום סיבה שמערכת Microsoft Windows 10 צריכים!

 

חדשות טובות הן שניתן לחסום את נתוני הטלמטריה לספינת האם של מיקרוסופט. אך עליך להשתמש בשילוב של רזולוציית DNS חיצונית שתיירט את בקשות ה- DNS ותנתב אותן ל”חור שחור “וחומת אש חיצונית מבוססת IP. ניתן בפורטיגייט ושאר מוצרי האבטחה, ניתן בחומת האש של ווינדוס או במוצרי אבטחה שונים.

 

מה לא עובד

אינך יכול להשיג תוצאה דומה על ידי הפעלת הגדרות הפרטיות בתוך Windows 10, זה חסר טעם, שינוי הרישום, מחיקת משימות במתזמן המשימות (אם כי הדבר פועל עד התיקון הבא), שימוש בחומת האש הפנימית של Windows Defender או שינוי קובץ המארחים hosts כל זה לא יעבוד, בעדכון הבא של ווינדוס הכל יחזור לקדמותו ותאמינו לי שיש להם דרכים אחרות להסניף מכם מידע גם לפני העדכון.

 

למה? מכיוון שבכל פעם Windows מתעדכנת, היא תיצור מחדש את המשימות המתוזמנות ותחזיר את הגדרות הרישום. יתר על כן, אנשים הוכיחו שחלק מנתוני הטלמטריה עדיין מדווחים למיקרוסופט גם כאשר חסמו את כתובות ב- Windows Defender ושנו את קובץ המארחים. מערכת ההפעלה של המארח יכולה פשוט לעקוף את שניהם לפני שליחת הנתונים, או שכתובות ה- IP הרצויות פשוט מופיעות ברשימה לבנה.

 

במילים אחרות, אינכם יכולים לשנות את התצורה של Windows 10.

 

אז מה השיטות:

 

1.תוכנות יעודיות

2.חומות אש ברזל יעודיות

3.תוכנות הגנה למחשב הביתי

 

1).  shutup10 Spybot Anti-Beacon . עוד תכונה קלה היא WPD.

2). אני אישית מכיר חומות אש כגון fortigate וpfsense שם ניתן להכניס רשימות שרתי DNS וכתובות IP ידנית או דרך האינטרנט וניתן ליצור policies מתאימים.

3).התוכנה המועדפת עלי היא בתשלום, מן הסתם הם עובדים יום ולילה לסרוק את הרשת אחר סוגי מתקפות ונוזקות.

בעבר ESET גרמה לבעיות במוצרי שרתים, כיום זה לא המקרה. ESET היא התוכנה הכי קלה לכל מערכות הפעלת ווינדוס והיא שווה כל שקל. אני מאוד ממליץ על Eset Internet Security.

על מנת להגדיר את ESET כדי שכל תקשורות תעבור בהרשאתכם, בחרו בINTERACTIVE MODE כבתמונה:

 

 

eset_interactive_mode

You may also like

השאר תגובה

דילוג לתוכן